Mi segnalano questo curioso tweet di Elliot, pubblicato il 29 marzo 2018, in merito a Cambridge Analytica e il suo database:
According to an internal document, Cambrige Analytica has a database of over 220 millions Americans and not 50 millions as stated in the press
Viene riportato uno screenshot con le grafiche di CA e una frase inequivocabile, che riscontro nel sito Ca-political.com:
Cambridge Analytica offers a range of enhanced audience segments drawn from our national database of over 220 million Americans. These segments can be used individually or together to power highly targeted cross-channel audience engagement.
Un database di oltre 220 milioni americani, un numero che va al di sopra di quelli citati per il caso legato a Facebook (al momento si parla di 87 milioni). La sezione del sito riporta molte informazioni interessanti, un “biglietto da visita” allettante per i curiosi.
Nel documento (che potete scaricare interamente nel formato PDF tramite questo link) vengono citate diverse informazioni, tra le più curiose la “cronologia delle votazioni” che riguarda gli anni 2012, 2014, 2015 e 2016:
FIRST TIME VOTERS 2012
People who voted for the first time in the 2012 General Election, who are likely to have been newly registered at that point (no previous history available).
FIRST TIME VOTERS 2014
People who voted for the first time in the 2014 General Election, who are likely to have been newly registered at that point (no previous history available).
LIKELY 2015 VOTERS
People who have a high likelihood of voting in the 2015 off-year elections within the relevant states, based on scoring from the CA National Turnout Model for the 2015 elections.
LIKELY 2016 VOTERS
People who have a high likelihood of voting in the 2016 General Election, based on scoring from the CA National Turnout Model with adapted voting probability curves determined by aggregate state voter history.
Non è tutto, la cosa più curiosa riguarda il contenuto del sottodominio “Validity” di CA ne leggiamo altri:
We match your data to our database of over 200 million Americans and utilize our proprietary psychographic and behavioral profiling to target people more effectively.
Un database di oltre 200 milioni di americani, tenendo ben presente la loro capacità di profilazione psicografica e comportamentale.
Devi effettuare l'accesso per postare un commento.